Sakta men säkert tar sig förlaget framåt. Beslut fattas, rivs upp och revideras. Vissa blir bestående, andra byts ut av bättre idéer efter en dag, en vecka eller två.
Idag blev förlaget med redovisningkonslut vilket känns som ett jättekliv framåt. Nu är det slut på fakturering och bokföring fem i tolv och finansministern kommer att få sina pengar i rättan tid framöver.
Minuten efter handskakningen med Edsvikens Redovisningsbyrå byttes ekonomihatten till markandsföringskepsen. Hur många planscher ska tryckas, vilken typ och storlek på papper behövs till flyers som ska delas ut och var ska Uppdragsklubben över huvudtaget synas under lanseringen?
Carpevi Media har ovärderliga kontakter till sin hjälp och lika viktigt som det är att de hjälper oss i vår marknadsföring är det för oss att lyfta dem till skyarna. Först och främst måste Björn Näslund på Bomastryck höjas till skyarna. Han svarar i telefon, ställer upp i vått och torrt och tror på böcker och varumärken - Carpevis bokmärken.
Julia Lokka på Webbia är en av skaparna bakom Uppdragsklubben och ingen är som hon. Fixar, trixar, säger ja när allt är bra och nej när inte rätta känslan infinner sig i maggropen. Just nu arbetar hon med marknadsföringsmaterial.
Perssons bokhandel och Sollentuna biblioteken är andra som tror på oss, vill att vi ska synas och välkomnar vår bok med öppna armar. Att den kommer till världen på världsboksdagen är något av en sinkadus men ack så bra med tanke på att den är en alldeles ypperlig dag att möta livet.
Små små steg tar oss framåt och snart är det dags för den stora lanseringen!
tisdag 6 april 2010
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar